Проект (дослідницький)!
Виявлення рівня антропогенного та техногенного впливу в екосистемах своєї місцевості
Еволюція органічного світу
Варіант 1
1 Рівень (3 бали)
1.Одиницею еволюції є: а) особина, б) популяція, в) екосистема, г) вид.
2.Сукупність генів усіх особин популяції: а)генотип, б)генофонд, в)фенотип, г) каріотип.
3. Органи, які мають спільне походження, але виконують різні функції: а) рудименти, б)атавізми, в) аналогічні, г) гомологічні.
2 Рівень (3 бали)
Дайте визначення: вид. еволюція, палеонтологія, конвергенція.
3 Рівень (3 бали)
Встановіть відповідність.
1. Еволюційні фактори А. Гібридизація 4.Критерії виду Г. Апендикс 2. Атавізми Б. Генетичний 5. Видоутворення Д. Крило птаха і крило кажана 3. Гомологічні органи В. Дрейф генів 6. Рудименти Е. Крило метелика і крило птаха
Є. Зайві молочні залози
4 Рівень (3 бали)
Опиши і порівняй основні форми природного добору.
Варіант 2
1 Рівень (3 бали)
1. Еволюційним фактором є: а) модифікації, б)ізоляція, в) радіація, г) транспірація
2. Сприяє зміні ознаки в певному напрямку: а) стабілізуючий добір, б) дизруптивний добір, в)рушійний добір, г) статевий добір.
3. Органи, які мають різне походження, але виконують однакові функції: а) рудименти, б) атавізми, в) аналогічні, г) гомологічні.
2 Рівень (3 бали)
Дайте визначення: популяція, дивергенція, антропогенез, неандерталець.
3 Рівень (3 бали)
Встановіть відповідність.
1. Атавізми А. Дельфін і акула 4. Аналогічні органи Г. Справжні й вухаті тюлені 2. Рудименти Б. Кити і бегемоти 5. Конвергенція Д. Плавці дельфіна і крило кажана 3. Дивергенція В. Тазові кістки китів 6. Гомологічні органи Е. Крило метелика і крило птаха
Є. Надмірний волосяний покрив людини
4 Рівень (3 бали)
Перерахуй і на конкретних прикладах опиши основні еволюційні фактори.
Запрошую на урок!👇
Запрошую на урок!👇
Запрошую на урок!👇
Запрошую на урок!👇
Практична робота 2. Складання схем схрещування
Мета: Розв’язуючи типові задачі з генетики (моно- та дигібридне схрещування), навчитися складати схеми схрещування
Виконання практичної роботи
1. (1 бал) Які гамети утворюють особини з такими генотипами :
а) Вb б) Аа в) аа г) АА
б) ______________________
в) ______________________
г) ______________________
2. (1 бал) Шість особин мають такі генотипи: ВВ , Аа, аа, Rr Dd Kк
Які з них а) гомозиготи , б)гетерозиготи
б)___________________
3. (1 бал) Які типи намет утворюються в особин: а) АА; б) Вb; в) СС?
а) __________________
б)___________________
в) _________________
4. Задачі на моногібриде схрещування.
Складіть схему схрещування і запишіть розв’язання задачі.
Задача 1 (2 бали) У квасолі алель білого забарвлення насінин (А) домінує над алелем чорного забарвлення (а). Визначте генотипи і фенотипи нащадків у схрещуванні Аа х Аа.
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________________________________________
Задача 2. (2 бали) У дрозофіли сірий колір тіла — домінантна ознака, чорний колір — рецесивна. При схрещуванні сірих і чорних мух половина потомства має сіре тіло, половина — чорне. Визначте генотипи батьків.
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
5. Задачі на дигібриде схрещування.
Складіть схему схрещування і запишіть розв’язання задачі.
Задача 3. (3 бали) У кролів алелі, які визначають коротке хутро та вертикальне положення вух, домінують над тими , що відповідають за видовжене («ангорське») хутро та висячі вуха. Обидва гени розташовані в негомологічних хромосомах та успадковуються незалежно.
1. Від схрещування самця зі стоячими вухами і короткою шерстю та висловухої самки з ангорським хутром приблизно 25% нащадків І покоління мали стоячі вуха та ангорське хутро , 25% - висячі вуха та коротке хутро , 25% - стоячі вуха коротке хутро, 25% - висячі вуха та ангорське хутро. Визначте генотипи батьків та нащадків.
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Задача 3. (3 бали) У людини карий колір очей домінує над блакитним, а здатність краще володіти правою рукою — над здатністю володіти лівою. Блакитноокий лівша одружився з кароокою правшею. В них народилася дитина — блакитноока лівша. Визначте генотипи батьків.
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Оцінка _________________
І варіант
Задача №1
У людини ген, що зумовлює одну з форм спадкової глухонімоти. Рецесивний щодо гена нормального слуху. Яка імовірність народження глухонімих дітей від шлюбу гетерозиготних за цією ознакою батьків?
Задача №2
При схрещуванні червоноплідної суниці між собою завжди утворюються червоні ягоди, в при схрещуванні білої – білі. У результаті схрещування обох сортів між собою утворюються рожеві ягоди. Який нащадок утвориться при запиленні червоно плідної суниці з рожевими ягодами?
Задача №3
При схрещуванні чорного рогатого бика з червоною комолою коровою народилися телята: одне чорне рогате а інше червоне комоле. Яка ймовірність появи в потомстві такої пари чорних комолих та червоних рогатих телят?( Чорне забарвлення домінує над червоним, а ген комолості над рогатістю).
ІІ варіант
Задача №1
У пшениці ген карликовості домінує над геном нормального росту . Якими були генотипи вихідних форм. Якщо серед нащадків ¾ рослин виявилися карликовими?
Задача №2
Колір волосяного покриву морських свинок залежить від вмісту темного пігменту меланіну. Білі свинки( альбіноси) при схрещуванні між собою дають білих нащадків. Темні свинки при схрещуванні між собою дають темних нащадків . Гібриди альбіносів і темних свинок мають проміжне ( напівтемне ) забарвлення. Які нащадки будуть від схрещування напівтемної свинки з білою?
Задача№3
У людини ген кароокості домінує над геном блакитноокості , праворукість над ліворукістю. Обидві пари генів розташовані в різних хромосомах. Якими можуть бути діти , якщо мати блакитноока лівша, а батько гетерозиготний за кольором очей і за здатністю володіти правою рукою?
Комментариев нет:
Отправить комментарий