9 клас біологія

02.05.2024
Доброго дня. Захист ваших проектів відбудеться завтра на уроці географії.  Підготуйтеся як слід, проявіть свою креативність та знання.😊




30.04.2024
Запрошую на урок!👇


Доброго дня. Нагадую про проекти. Сьогодні і завтра на уроці захист.

Проект (дослідницький)!

Виявлення рівня антропогенного та техногенного впливу в екосистемах своєї місцевості





24.04.2024
Доброго дня. Опрацьовуємо відеоуроки. Готуємося до опитування. Готуємося  захищати проекти 👇




22.04.2024

Тест  👈



18.04.2024
Доброго дня. Опрацюйте презентацію-пояснення та відеоурок. Готуємося до усного опитування.

16.04.2024

Запрошую на урок!👇



10.04.2024
(виконуємо свій варіант, надсилаємо до кінця уроку)
Після виконання самостійної роботи пройдіть будь -ласка опитування👇

08.04.2024
Запрошую на урок!👇





02.04.2024 -
03.04.2024-
04.04.2024

Запрошую на урок!👇






20.03.2024
Доброго дня. Спочатку виконуєте тест, а потім самостійну роботу ( за варіантами) і висилаєте до кінця уроку. 

Еволюція органічного світу

  Варіант 1                             

1 Рівень (3 бали)

1.Одиницею еволюції є:  а) особина,  б) популяція,  в) екосистема,  г) вид.

2.Сукупність генів усіх особин популяції:  а)генотип,  б)генофонд,  в)фенотип,  г) каріотип.

3. Органи, які мають спільне походження, але виконують різні функції:  а) рудименти,               б)атавізми,  в) аналогічні,  г) гомологічні.

2 Рівень (3 бали)

Дайте визначення:  вид. еволюція, палеонтологія, конвергенція.

3 Рівень (3 бали)

Встановіть відповідність.

1. Еволюційні фактори    А. Гібридизація     4.Критерії виду        Г. Апендикс                                                     2. Атавізми                          Б. Генетичний      5. Видоутворення   Д. Крило птаха і крило кажана                   3. Гомологічні органи       В. Дрейф генів     6. Рудименти           Е. Крило метелика і крило птаха

                                                                                                                     Є. Зайві молочні залози

4 Рівень (3 бали)

Опиши і порівняй основні форми природного добору.  

                                                              Варіант   2                                                                                                                                                                                                                                        

1 Рівень (3 бали)

1. Еволюційним фактором є:  а) модифікації,  б)ізоляція,  в) радіація,  г) транспірація

2. Сприяє зміні ознаки в певному напрямку:  а) стабілізуючий добір,  б) дизруптивний добір, в)рушійний добір,  г) статевий добір.

 3. Органи, які мають різне походження, але виконують однакові функції:  а) рудименти,   б) атавізми,                    в) аналогічні,  г) гомологічні.

2 Рівень (3 бали)

Дайте визначення:  популяція, дивергенція, антропогенез, неандерталець.

3 Рівень (3 бали)

Встановіть відповідність.

1. Атавізми             А. Дельфін і акула           4. Аналогічні органи          Г. Справжні й вухаті тюлені              2. Рудименти         Б. Кити і бегемоти            5. Конвергенція                  Д. Плавці дельфіна і крило кажана 3. Дивергенція      В. Тазові кістки китів        6. Гомологічні органи       Е. Крило метелика і крило птаха

                                                                                                                    Є. Надмірний волосяний покрив людини                                                                                            

 

4 Рівень (3 бали) 

 Перерахуй і на конкретних прикладах опиши основні еволюційні фактори.

                  

 

  


18.03.2024
Доброго дня. Сьогодні дивимося презентацію-пояснення та відеоурок 1👈
Готуємося до усного опитування.





12.03.2024 - 14.03.2024

Запрошую на урок!👇




06.03.2024

Запрошую на урок!👇

https://meet.google.com/ipb-iqci-nby








04.03.2024

Запрошую на урок!👇

https://meet.google.com/ipb-iqci-nby




27.02.2024

Запрошую на урок!👇

https://meet.google.com/ipb-iqci-nby





21.02.2024
Доброго дня . Виконуємо самостійну роботу (за варіантами). Надсилаємо до кінця уроку.






19.02.2024
Доброго дня. Сьогодні дивимося презентацію-пояснення та відеоурок.👈Готуємосч до усного опитуваня (попередня тема також)   



14.09.2024-15.02.2024 
 Запрошую на урок!👇https://meet.google.com/ipb-iqci-nby




13.02.2024
Запрошую на урок!👇https://meet.google.com/ipb-iqci-nby

Доброго дня . Виконуємо практичну роботу. Надсилаємо до кінця уроку.

Практична робота 2Складання схем схрещування

 Мета: Розв’язуючи типові задачі з генетики (моно- та дигібридне схрещування),  навчитися складати схеми схрещування

                                                   Виконання практичної роботи

1.   (1 бал) Які гамети утворюють особини  з  такими генотипами :

а)  Вb б) Аа   в) аа   г) АА 

а) ______________________

б) ______________________

в) ______________________

г) ______________________


2. (1 бал)  Шість особин мають такі генотипи: ВВ , Аа, аа,  Rr  Dd  

Які з них  а) гомозиготи , б)гетерозиготи

а) __________________

б)___________________


3. (1 бал)  Які типи намет утворюються в особин: а) АА; б) Вb; в) СС?

а) __________________

б)___________________

в) _________________


4. Задачі на моногібриде схрещування.
  Складіть схему схрещування і запишіть розв’язання задачі.
Задача 1 (2 бали) У квасолі алель білого забарвлення насінин (А) домінує над алелем чорного забарвлення (а). Визначте генотипи і фенотипи нащадків у схрещуванні Аа х Аа.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________________________________________________________

 


Задача 2. (2 бали) У дрозофіли сірий колір тіла — домінантна ознака, чорний колір — рецесивна. При схрещуванні сірих і чорних мух половина потомства має сіре тіло, половина — чорне. Визначте генотипи батьків.

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


5. Задачі на дигібриде схрещування.
  Складіть схему схрещування і запишіть розв’язання задачі.
Задача 3. (3 бали) У кролів алелі, які визначають коротке хутро та вертикальне положення вух, домінують над тими , що відповідають за видовжене («ангорське») хутро та висячі вуха. Обидва гени розташовані в негомологічних хромосомах та успадковуються незалежно.

1. Від схрещування самця зі стоячими вухами і короткою шерстю та висловухої самки з ангорським хутром приблизно 25% нащадків І покоління мали стоячі вуха та ангорське хутро , 25% - висячі вуха та коротке хутро , 25% - стоячі вуха коротке хутро, 25% - висячі вуха та ангорське хутро. Визначте генотипи батьків та нащадків.

_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


 

Задача 3. (3 бали)  У людини карий колір очей домінує над блакитним, а здатність краще володіти правою рукою — над здатністю володіти лівою. Блакитноокий лівша одружився з кароокою правшею. В них народилася дитина — блакитноока лівша. Визначте генотипи батьків.

_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

                                  Оцінка _________________








07.02.2024  Доброго дня. Сьогодні спробуємо розв`язати задачі😎 по попередній темі. На допомогу вам розміщені  відеоуроки.👇Запрошую на урок!👇https://meet.google.com/ipb-iqci-nby

Задачі 👇 (виконуємо задачі за варіантами, висилаємо мені на пошту до кінця уроку)

І варіант

Задача №1

У людини ген, що зумовлює одну з форм спадкової глухонімоти. Рецесивний щодо гена нормального слуху. Яка імовірність народження глухонімих дітей від шлюбу гетерозиготних за цією ознакою батьків?

Задача №2

При схрещуванні червоноплідної суниці між собою завжди утворюються червоні ягоди, в при схрещуванні білої – білі. У результаті схрещування обох сортів між собою утворюються рожеві ягоди. Який нащадок утвориться при запиленні червоно плідної суниці з рожевими ягодами?

Задача №3

При схрещуванні чорного рогатого бика з червоною комолою коровою народилися телята: одне чорне рогате а інше червоне комоле. Яка ймовірність появи в потомстві такої пари чорних комолих та червоних рогатих телят?( Чорне забарвлення домінує над червоним, а ген комолості над рогатістю).





ІІ варіант

Задача №1

У пшениці ген карликовості домінує над геном нормального росту . Якими були генотипи вихідних форм. Якщо серед нащадків ¾ рослин виявилися карликовими?

Задача №2

Колір волосяного покриву морських свинок залежить від вмісту темного пігменту меланіну. Білі свинки( альбіноси) при схрещуванні між собою дають білих нащадків. Темні свинки при схрещуванні між собою дають темних нащадків . Гібриди альбіносів і темних свинок мають проміжне ( напівтемне ) забарвлення. Які нащадки будуть від схрещування напівтемної свинки з білою?

Задача№3

У людини ген кароокості домінує над геном блакитноокості , праворукість над ліворукістю. Обидві пари генів розташовані в різних хромосомах. Якими можуть бути діти , якщо мати блакитноока лівша, а батько гетерозиготний за кольором очей і за здатністю володіти правою рукою?



05.02.2024
Запрошую на урок!👇https://meet.google.com/ipb-iqci-nby


01.02.2024
Запрошую на урок!👇https://meet.google.com/ipb-iqci-nby
👇
  відеоурок1, відеоурок 2👈 для ознайомлення

Готуємося до опитування !


22.01.2024
Доброго дня. Розвязуємо задачі та надсилаємо мені до кінця уроку.






10.01.2024
Запрошую на урок!👇https://meet.google.com/ipb-iqci-nby

Доброго дня. Переглядаємо відеоуроки та параграфи в підручнику.

08.01.2024
Запрошую на урок!👇






06.12.2023








Відеоурок 👈для 9А та 9Б класів



04.12.2023
Увага!


30.11.2023
Запрошую на урок!👇https://meet.google.com/ipb-iqci-nby

Доброго дня. Опрацюйте презентації-пояснення за 29.11.2023 та 28.11.2023. Подивіться відеоурок.👈 Готуємося до усного опитування.

29.11.2023



28.11.2023
Запрошую на урок!👇


24.11.2023
 
Доброго дня. Переглядаємо відеоурок та параграф в підручнику. Виконуємо тести.


22.11.2023
Тест  (9А)


Пояснення презентація  



16.11.2023
Запрошую на урок!👇https://meet.google.com/ipb-iqci-nby
Доброго дня. Переглядаємо відеоурок та параграф в підручнику. Готуємося до усного опитування.

08.11.2023
Доброго дня. Сьогодні опрацьовуємо презентацію та відеоурок. Готуємося до тематичного опитування.
Запрошую на урок!👇







06.11.2023
Доброго дня. Виконуємо лабораторну роботу в зошитах. Уважно виконуйте завдання. Зошити здаємо на наступний тиждень і готуємося до усного опитування.



02.11.2023
Запрошую на урок!👇


31.10.2023
Запрошую на урок!👇


10.10.2023
Запрошую на урок!👇



04.10.2023
Доброго дня, опрацьовуємо відеоурок та презентацію-пояснення. Повторюємо усі теми від початку навчального року, готуємося до  письмової роботи.



02.10.2023
Запрошую на урок!👇


28.09.2023
Запрошую на урок!👇





Увага! Тестування 


27.09.2023




26.09.2023
Запрошую на урок!👇




23.092023
Доброго дня. Перегляньте відео та параграф по даній темі. У понеділок виконуємо лабораторну роботу. Гарно підготуйтеся.😎 Відеопояснення
19.09.2023
Запрошую на урок!👇
Білки, їхня структурна організація та основні функції.  


18.09.2023
Запрошую на урок!👇

Органічні молекули.
Поняття про біологічні макромолекули – біополімери.



16.09.2023
Увага !
 9А
Тест (10хв)

Тест(10хв)



14.09.2023
Увага! (9В)
Тест 1👈 (15 хв)
Тест2 👈(10 хв)



13.09.2023
Вода та її основні фізико-хімічні властивості. Інші неорганічні сполуки.

12.09.2023
Увага! (9А)
Тест 1👈 (15 хв)
Тест2 👈(10 хв)

06.09.2023
Рівні організації біологічних систем. Основні методи біологічних досліджень
Запрошую на урок!👇


 




 04.09.2023
Запрошую на урок!👇

урок 1

Комментариев нет:

Отправить комментарий